woensdag 12 mei 2010

Wijze raad

'Ik wil zo graag gelukkig zijn.'
Maar, ben je dat dan niet. Jij hebt immers nooit iets nodig. Jij hebt immers zoveel, dat je altijd alles weggeeft. Je hebt echte, betrouwbare vrienden, en dan nog een groep leuke vrienden die je ook vaak ziet. Jij hebt genoeg zelfvertrouwen. Deze vraag verbaast mij.
'Ik heb dat, maar ik heb geen geluk.'
Je haalt goede cijfers, je vind de mooiste dingen, je maakt de mooiste dingen en je hebt lieve mensen om je heen. Waarom zou jij in godsnaam geen geluk hebben?
'Ik voel het niet.'
Waarom dan niet. Geluk is geen ding dat je kunt zien, vasthouden of bij je dragen. Geluk is een gevoel. Een gevoel dat je vrolijk maakt en ik zie je zo vaak vrolijk.
'Dat weet ik wel, maar...'
Geluk is niet iets waar je op moet wachten, geluk heb je altijd bij je, de kunst is om het te zien en er niet naar opzoek te gaan, want dan zul je het nooit vinden.
'Dat klopt.'
Heb je gister gelachen?
'Ja.'
Waarom? Nee niet waarom, hoe voelde je je toen?
'Gelukkig.'

2 opmerkingen:

  1. Huh, gaat dit over Justine? Of is het gewoon fictioneel?
    Ik vind wel mooi geschreven meid:D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee hoor.. dat komt in mij op. En dan ren ik naar mijn oranje boekje toe. Het is voor iedereen..
    Dankje.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen