maandag 10 mei 2010

Lady Rowena

U bent oud. Ouderwets, streng.
U bent wijs. Dat komt denk ik omdat u er al zo lang bent.
U vertelt altijd verhalen, waar ik van geniet.
Altijd verhalen van eeuwen geleden, want u bent eeuwen oud.

U bent een geest, maar u heeft ooit op aarde geleeft.
Ik leer van u, ik vind u lief. Soms zie ik u, als u tijd heeft.
Met thee, oude, Engelse thee.
U spreekt alle talen, maar u gebruikt oude woorden.

U bent rijk geweest, u heeft macht gehad. U bent geliefd en gehaat geweest.
U bent mooi geweest, nog steeds. Maar ouder.
Mensen mogen u eerst niet, jonge mensen, want u bent oud en streng.
Ik vind u modern, omdat u alles snel begrijpt.
Mensen luisteren niet naar u, want u praat moeilijk en saai.
Dat vind ik mooi, geweldig om naar te luisteren.

Over een paar jaar komt u weer, heeft u vast weer macht.
De rest weten we nu nog niet,
of mensen respect voor u zullen hebben.
Ik wel.
U bent een bijzonder persoon: U weet, luistert en vertelt.
U hebt wijsheid EN kennis.
U geeft rust, laat me dingen doen als ik het zelf niet weet.

Ik wil u blijven kennen.
Ook als ik net zo oud ben als u nu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten