maandag 24 mei 2010

mooi boos

Ik wordt bang van je als je boos bent.
Dat wordt ik van alle boze mensen.
Maar bij jou is het fijn als ik bang voor je ben.

Als je boos bent spuwen je sprekende ogen vuur.
Dat vuur is warm, en als ik dichterbij kom heet.
Dat vuur brand niet.

Als je boos bent komen er diepe lijnen in je gezicht.
Die lijnen laten je gezicht schreeuwen.
Nog harder dan de woorden die je om je heen gooit.

Je stem is hard en bevelend.
Je dwingt mij om te luisteren.
Uit angst, of wil doe ik dat.

Je vuisten zijn gebalt.
Je straalt uit dat je minstens tien keer sterker bent als mij.
Macht.
Als jij boos bent heb je macht over mensen.
Niet alleen over mij, maar als je boos bent wil ik bij je zijn.
Elk normaal persoon, en onder normaal versta ik iemand met een gezond verstand, zou hard bij je weg rennen.
Ik niet,
want jij bent mooi boos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten