zondag 29 augustus 2010

rijk

Als ik rijk zou zijn,
En dan bedoel ik heel veel geld, niet heel veel geluk wat ik eerder als rijk zou zien en wat ik eigenlijk ook liever heb.
Als ik rijk zou zijn,
Dan zal ik jou alle mooie dingen schenken.
Dan zal ik beeldhouwwerken van jou laten maken
En schilderijen en muziek en andere kunst.
Omdat ik dat nodig vind.
Iemand als jij heeft dat nodig
En hoort dat te krijgen van alles wat op vrouwen valt en het kan betalen.
Iemand als jij verdient rozen blaadjes onder elke stap die je zet.
Iemand als jij verdient de mooiste kleren en fijnste geuren.
Zonder dat jij vind dat je het nodig hebt, of graag wil hebben.

Als ik rijk zou zijn,
Dan zou ik daar voor zorgen.
En dan hoef je niet eens te weten van wie het komt.
Als je het maar krijgt.
Mensen zouden U tegen je moeten zeggen.
En alles wat je eet moet heerlijk wezen.
Alles waar je naar verlangt binnen handbereik.
Alles waarvan ik vind dat je dat binnen handbereik moet hebben.
Jij verdient mannen en vrouwen die je aanbidden.
Maar de wereld regeren mag je niet. Dat is te veel werk.
Dat moet voor je gedaan worden.

Je moet zelf wel blijven werken, en elke keer verlegen en bescheiden zijn als je iets krijgt.
Al is het klein.
Dit is omdat ik denk dat het nog niet duidelijk is dat ik blij ben met jou bestaan.
Omdat ik denk dat woorden niet genoeg kunnen zijn.
Omdat ik nooit genoeg kan laten zien, horen of voelen hoeveel ik je lief heb.
En als je iemand echt lief hebt zul je dat ook nooit kunnen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten