zondag 15 augustus 2010

op aarde

Deze wereld is niet mooi. Niet deze planeet. Er zijn misschien een paar mooie dingen of personen die het mooier kunnen laten lijken, maar waar wij leven is het niet mooi. Echt niet. Mensen zijn niet mooi, doen niet mooi en denken niet mooi. Ook omdat mensividuenen niet meer dan een paar anderen mooi kunnen vinden.
Veel dingen die worden of zijn gemaakt door mensen zijn ook niet mooi. Onnatuurlijk en soms zelfs onnodig. Dan moet je er een mening over hebben, maar nooit iedereen vind het zelfde. Daarom kan iets nooit helemaal mooi zijn. Laat staan perfect. Dingen kunnen dat alleen voor een individu zijn. En dat is iedereen natuurlijk, maar ik zal al de individuen op aarde moeten teleurstellen, want zoals wij over mooi denken klopt niet. Omdat iedereen er anders over denkt. Veel van mijn ideeën kloppen dus ook niet. En daardoor ben ik teleurgesteld, maar ik kan die teleurstelling negeren.

Vandaag niet. Vandaag schrijf ik op dat zelfs de natuurlijke dingen, zelfs moeder aarde niet helemaal mooi kan zijn. Dat een iets alleen mooi kan lijken voor een aantal individuen. Individuen die mooi allemaal als iets anders zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten