woensdag 2 juni 2010

De dansers

Jullie gaan snel door deze kamer.
Ik zie jullie draaien in deze zaal.
Jullie zwieren en zwaaien in elkaars armen.
Jullie kijken elkaar verliefd in de ogen.
Ik zie hoe stevig jullie elkaar vast houden.
Jullie voeten stappen snel en precies tegelijk.
Ik vind jullie mooi, hoe jullie gaan, draaien, zwieren en zwaaien.
Jullie lachen en buigen.

Dan gaan jullie opnieuw.
Jij tilt jou op en zo draaien jullie een paar keer.
Jij laat je hangen en vertrouwt volledig op jouw armen.
Jullie draaien en zwaaien, bewegen sierlijk en snel door de kamer.
Jullie genieten en hebben plezier.

Ik ook, ik kijk, ik vind jullie mooi.
Draai, stap, los, spring, sprong, buiging.
Dat was de laatste.
Jullie lopen weg, geen idee ervan gehad dat ik keek.
Ik kijk altijd.
Stiekem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten