zondag 25 juli 2010

Ik lees jou

Hoe dichterbij jij bij mij komt, hoe duidelijker alles wordt.
Hoe beter ik jouw kan lezen.
Ik zie elke lijn en elke vouw. Ik zie alle kleuren en vormen.
Door die zo te zien ken ik jou, zo kom ik al je verhalen te weten.

Hoofdstuk 1: Van beneden naar boven. Jij staat met je voeten stevig op de grond. Jij doet alsof je klaar bent voor alles wat er komt.
Hoofdstuk 2: Twee mooie benen, al best wat meters gaan ze mee. Verre en bijzondere dingen bekijken, daarvoor gebruik jij deze twee.
Hoofdstuk 3: Aan je knieen kan ik zien dat je zorgzaam bent, maar alleen voor iemand die je al goed kent. Soepel buigen ze bij elke stap die je zet, maar met lui zijn en niks doen heb je ook wel pret.
Hoofdstuk 4: Dit hoofdstuk is exclusief, erg moeilijk om te lezen. Preuts ben je wel een heel klein beetje, maar velen zouden hier graag wezen.
Hoofdstuk 5: Deze is eigenlijk saai. Hier valt niet zo veel te lezen. Alleen dat je gezond leeft en bent en dat je nog nergens voor hoeft te vrezen.
Hoofdstuk 6: Wat mooi gevormd, lief zacht en mooi geschreven. Precies goed en niet te groot. Jij mag wel iets blijer zijn met jouw leven.
Hoofdstuk 7: Zeer elegant, netjes en beleefd. Jij bereid alles goed voor en je weet wat je doet, voordat je weer verder leeft.
Hoofdstuk 8: Je word hier vast gegrepen. Bij een kleine emotie worden tien scherpe nagels al ergens in gezet, maar de sterke slanke vingers doen alles wel heel net.
Hoofdstuk 9: Een beetje langdradig. Je gaat maar door tot je doel is bereikt. Zeuren kun je als de beste, maar ik weet niet of je daar iemand mee verblijd.
Hoofdstuk 10: Zeer ingewikkeld. Veel informatie door elkaar. Vooral herhaling van wat al verteld is en een paar leuke details zijn zichtbaar onder je haar.

Nou heb ik je uitgelezen.
Nou kan ik weer overnieuw.
Nou kan ik je gaan vertellen.
En ook hoe fijn het was om zo dicht bij je te wezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten