dinsdag 12 april 2011

Ik ben niet de enige die droomt

We zijn samen wezen zeilen zegt hij.
Dan verteld hij over loef en lij
Dat het verschil tussen bak en stuurboord erg belangrijk is
en in de conclusie dat ik dat natuurlijk allemaal wist.

We waren op visite bij de buren zegt hij.
Om die mensen even voor te stellen aan mij
Dat het gezellig was en we koffie dronken
en dat koffie lekkerder is als het door een vrouw wordt ingeschonken.

In de elektro was 'ie het beste zegt hij.
Om even op te scheppen, want daar was ik weer niet bij
In de paal klimmen en oppassen met de aarde draad
en dan weten we beide niet meer waarover het gaat.

Ja meneer, echt waar? Zo zo.
Wat goed...
Nog een kopje thee?

Zijn vader was de beste zegt hij.
Zijn vrouw lijkt trouwens wel wat op mij
ook zijn dochter in Amerika
En dan is het half vijf, pak ik de agenda


'Tot volgende week meneer,
ik ga.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten