zondag 27 maart 2011

zomaar tegenkomen

Als ik jou nou zomaar eens tegen zou komen,
dan zou ik lachend naar je toe gaan. Je begroeten en vertellen dat je het mooiste bent wat
er bestaat. Vervolgens zal ik je mee uit vragen en dat zal romantischer zijn dan iedere film
ooit gemaakt. Samen zouden we lachen om en naar elkaar en dan voor altijd en wederzijds
dromen.

Als ik jou nou zomaar eens tegen zou komen,
dan zal ik verlegen naar je kijken en alles uit mijn handen laten vallen. Ik zal niet meer
weten waar, wie of wat en alleen maar kunnen kijken. Mensen vinden me wat vreemd staan met
die onnozel uitdrukking op mij smoel, tot dat ik alles weer weet en hard naar je toe ren om
te zeggen dat ik niet meer weet hoe ik heet. Je kijkt me aan alsof ik gek ben en om dat goed
te praten zeg ik maar hoe mooi ik je vind. Als ik erachter kom dat ik van alles in mijn
handen had ren ik terug om dat te pakken. Jij kijkt me na tot dat ik terug kom en lacht me
uit. Je verteld me hoe stom ik over kom en vraagt of ik wat wil drinken. Ook stel je je
voor, terwijl je me nog steeds uitlacht. Want ik lijk wel leuk en lief. Wel zo dat je me
wilt leren kennen. Dus dat doen we en alles komt goed tot voor altijd samen.

Als ik jou nou zomaar eens tegen zou komen,
Dan zal ik je nakijken, eerst omdraaien, en dan heel lang tot je weg bent. Vervolgens zal ik
nachten en dagen van je dromen en iedereen vertellen hoe mooi je was. Hopend dat ik je nog
een keer zal zien verdrink ik dan in de fantasieën waarin ik je trouw en heel veel later
zelfs kleinkinderen met jou heb. Als Oma en Oma dan hand in hand samen kijken naar misschien
wel de laatste zon.

1 opmerking: